خانه » همه » خبر » پر بیننده ترین اخبار ایران و جهان » سبقت روبل و افغانی از دلار

دانلود کتاب های امتحان شده

سبقت روبل و افغانی از دلار

فرارو– قیمت دلار آمریکا در بازار آزاد ارز نسبت به اولین روز معاملاتی سال ۲۵ درصد رشد داشته، اما روبل روسیه، درام ارمنستان و افغانی افغانستان در همین مدت بازدهی بیشتری داشتند. روبل روسیه روز دوشنبه ۲۵ مهر درحالی با قیمت ۵۲۵ تومان فروخته شد که درمقایسه با اولین روز خرید و فروش‌های رسمی بازار ارز در سال ۱۴۰۱ ارزش این اسکناس معادل ۱۰۴ درصد جهش داشته است. رشد قیمت درام ارمنستان و افغانی افغانستان هم از دلار بیشتر بوده است. درهم امارات که معمولا همپای دلار آمریکا نوسان دارد، بازدهی ۲۵ درصدی داشته و همین وضعیت را برای ریال قطر، ریال عمان و دینار بحرین شاهد بودیم. قعرنشین‌های این فهرست کرون نروژ و ین ژاپن هستند که میزان افزایش قیمت این دو اسکناس به‌ترتیب دو و سه درصد محاسبه می‌شود.

روبل روسیه؛ بیشترین میزان رشد

به گزارش فرارو، قیمت روبل روسیه در بازار آزاد ارز تهران نسبت به ابتدای سال بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده است. دوشنبه ۲۵ مهر قیمت روبل روسیه به ۵۲۵ تومان رسید درحالی که این اسکناس درجریان اولین روز معاملات رسمی بازار آزاد ارز تهران در سال ۱۴۰۱، ۲۵۷ تومان ارزش داشت. افزایش ۲۶۸ تومانی قیمت روبل روسیه در این مدت معادل رشد ۱۰۴ درصدی ارزش این اسکناس به‌شمار می‌رود. این رقم بیشترین میزان رشد قیمت بین انواع اسکناس‌های خارجی محسوب می‌شود. از این لحاظ درام ارمنستان با رشد قیمت ۵۰ درصدی در رتبه دوم قرار می‌گیرد. هر اسکناس ۱۰ درام ارمنستان الان ۸۱۰ تومان ارزش دارد و اولین روز معاملاتی سال ۵۳۵ تومان فروخته می‌شود. اسکناس افغانی افغانستان هم با ثبت رشد ۲۶ درصدی در جایگاه سوم این فهرست قرار می‌گیرد و درمقیسه با ابتدای سال، نسبت به دلار آمریکا بازدهی بیشتری داشته است.

درهم امارات؛ رفیق شفیق دلار

قیمت درهم امارات در بازار آزاد ارز معمولا همپای دلار آمریکا افت‌وخیز دارد. ارزش اسکناس آمریکا از ابتدای سال ۲۵ درصد رشد داشته و بازدهی درهم امارات نیز همین رقم محاسبه می‌شود. علاوه بر درهم امارات، از ابتدای سال دلار هنگ‌کنگ، منات آذربایجان، دینار بحرین، ریال عمان و ریال قطر هم رشد قیمت ۲۵ درصدی داشتند. قیمت دلار هنگ‌هنگ به چهار هزار و ۱۸۵ تومان رسیده است. منات آذربایجان را ۱۹ هزار و ۳۶۰ تومان می‌فروشند. دینار بحرین معادل ۸۷ هزار و ۱۰۰ تومان ارزش دارد. خرید ریال عمان ۸۵ هزار و ۳۳۰ تومان هزینه دارد و ریال قطر را ۹ هزار و ۲۰ تومان معامله می‌کنند.

کرون نروژ؛ کمترین میزان رشد

کرون نروژ و ین ژاپن به‌ترتیب کمترین میزان رشد قیمت را بین تمام اسکناس‌های کمترشناخته شده نسبت به ابتدای سال داشتند. قیمت کرون سوئد روز دوشنبه ۲۵ مهر به سه هزار و ۱۲۰ تومان رسید که این رقم به‌معنی رشد دو درصدی ارزش این اسکناس درمقایسه با اولین روز سال به‌شمار می‌رود. اسکناس ۱۰ ین ژاپن نیز با افزایش سه درصدی در این فهرست رتبه دوم را به خود اختصاص داده و روز دوشنبه دو هزار و ۲۱۰ تومان ارزش داشته است. قیمت دلار استرالیا با افزایش پنج درصدی به ۲۰ هزار و ۶۵۵ تومان افزایش پیدا کرده است. رشد قیمت کرون سوئد در این مدت هفت درصد بوده است. قیمت روپیه هند، یوآن چین، کرون دانمارک و دلار سنگاپور هم از ابتدای سال تا روز ۲۵ مهر بین ۱۰ تا ۲۰ درصد رشد داشته و افزایش قیمت این اسکناس‌ها از دلار آمریکا کمتر بوده است.

مقایسه قیمت انواع ارز‌های کمتر‌شناخته‌شده نسبت به ابتدای سال

انواع ارز

ابتدای سال

قیمت ۲۵ مهر

میزان رشد

فرانک سوییس

۲۸ هزار و ۲۷۰ تومان

۳۲ هزار و ۹۶۵ تومان

۱۶ درصد

دلار کانادا

۲۱ هزار و ۳۵ تومان

۲۳ هزار و ۹۴۰ تومان

۱۴ درصد

دلار استرالیا

۱۹ هزار و ۷۳۵ تومان

۲۰ هزار و ۶۶۵ تومان

پنج درصد

کرون سوئد

دو هزار و ۷۵۵ تومان

دو هزار و ۹۴۰ تومان

هفت درصد

کرون نروژ

سه هزار و ۵۵ تومان

سه هزار و ۱۲۰ تومان

دو درصد

روبل روسیه

۲۵۷ تومان

۵۲۵ تومان

۱۰۴ درصد

دلار سنگاپور

۱۹ هزار و ۳۴۵ تومان

۲۳ هزار و ۱۰۵ تومان

۲۰ درصد

دلار هنگ‌کنگ

سه هزار و ۳۵۵ تومان

چهار هزار و ۱۸۵ تومان

۲۵ درصد

منات آذربایجان

۱۵ هزار و ۴۱۵ تومان

۱۹ هزار و ۳۶۰ تومان

۲۵ درصد

۱۰ درام ارمنستان

۵۳۵ تومان

۸۱۰ تومان

۵۰ درصد

کرون دانمارک

سه هزار و ۸۸۰ تومان

چهار هزار و ۳۳۵ تومان

۱۲ درصد

۱۰ ین ژاپن

دو هزار و ۱۵۰ تومان

دو هزار و ۲۱۰ تومان

سه درصد

یوآن چین

چهار هزار و ۱۲۵ تومان

چهار هزار و ۵۶۵ تومان

۱۰ درصد

درهم امارات

هفت هزار و ۱۵۰ تومان

هشت هزار و ۹۴۵ تومان

۲۵ درصد

روپیه هند

۳۴۴ تومان

۴۰۰ تومان

۱۶ درصد

افغانی افغانستان

۲۹۸ تومان

۳۷۷ تومان

۲۶ درصد

دینار بحرین

۶۹ هزار و ۴۷۰ تومان

۸۷ هزار و ۱۰۰ تومان

۲۵ درصد

ریال عمان

۶۸ هزار و ۱۰ تومان

۸۵ هزار و ۳۳۰ تومان

۲۵ درصد

ریال قطر

هفت هزار و ۲۱۵ تومان

۹ هزار و ۲۰ تومان

۲۵ درصد

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها