نرم‌افزار Folder Guard را می‌توان قدرتمند‌ترین نرم‌افزارهای قفل‌گذاری بر روی فولدرها دانست. این نرم‌افزار با توجه به حجم کم، کاربرد آسان و امنیت بالایی که دارد می‌تواند بهترین نرم‌افزار برای قرار دادن پسورد بر روی فولدرهای شما باشد. در این برنامه شما ابتدا یک پسورد اصلی یا Master Passwrod برای ورود به برنامه قرار میدهید، سپس بر روی هر فولدری که بخواهید جداگانه پسوردی را تنظیم می‌کنید تا به هنگام دسترسی به فولدر مورد نظر از شما درخواست پسورد شود. اما فرض کنید زمانی Master Password برنامه را فراموش کرده‌اید یا حتی قصد دارید این پسورد را بشکنید، در این زمان چه کار باید بکنید؟ در این ترفند قصد داریم روشی ساده برای از بین بردن Master Password این برنامه مطرح نماییم به طوری که پس از آن می‌توانید یک پسورد اصلی برای Folder Guard تعیین نمایید.

بدین منظور:
ابتدا دقت کنید انجام این ترفند زمانی امکان‌پذیر است که پس از اجرای اولیه نرم‌افزار، قابلیت Emergency Recovery Utility در برنامه فعال بوده باشد که اکثر اوقات اینگونه است.
هم‌چنین برنامه Folder Guard نصب‌شده به صورت رجیستر شده باشد (توسط شماره سریال اولیه). که معمولاًً این کار توسط کاربر پس از نصب صورت گرفته است.

حالا برای بازیابی Master Password یا پسورد ورودی به برنامه:
به محل نصب برنامه بروید.
برنامه به طور پیش‌فرض در مسیر Program Files/Folder Guard Pro نصب است.
سپس فایل Setup.ini را به وسیله Notepad ویندوز باز نمایید (با راست‌کلیک و انتخاب Open With).
حالا خود نرم‌افزار Folder Guard را اجرا نمایید.
پس از درخواست Master Password بر روی گزینه ?Forgot your password کلیک کنید.
اکنون (ترفندستان) در صفحه بعدی، سه عبارت Number of Copies، Register Name و License Key را به وسیله همان فایل Setup.ini که باز نموده‌اید پر کنید.
در خطوط ششم، هفتم و هشتم فایل Setup.ini، پاسخ‌های فیلدهای درخواستی در برنامه درج شده است.
کافی است عبارت‌های جلوی علامت مساوی در آن خطوط را در درون فیلدهای موجود در برنامه وارد نمایید، سپس دکمه Continue را بزنید.
سوال پرسیده شده را نیز با Yes پاسخ دهید.
پیغامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن عملیات پاکسازی پسورد دریافت می نمایید.
اکنون می‌توانید یک Master Password جدید بر روی برنامه تنظیم کنید.