خانه » همه » مذهبی » فرزند آوری

دانلود کتاب های امتحان شده

فرزند آوری


فرزند آوری

۱۳۹۸/۰۵/۱۳


۱۲۱۸ بازدید

باسلام باوجود شرایط فجیع اقتصادی، ونا اامنی شدید در سطح جامعه بطوری که بچه ها در کوچه باهمسالانشون نمیتونن بازی کنن واحتمال ربوده شدن وخدای ناکرده اتفاقات فجیعی که زبان از بیان کردنش شرم داره،و اوضاع تربیت صحیح فرزند با وجود افراد مخرب وخطرناک وفضاهای مجازی و در دوران اخر الزمانی که دین افراد به شدت در حال نابودی هست ، در کل در شرایطی که خود ما ارزوی مرگ داریم بافجایعی که میشنویم ، چگونه اقدام به فرزند اوری کنیم در صورتی که هیچ تضمینی نیست که این بچه بهشتی و عاقبت بخیر بشه حتی خود ما چه برسد به بچه!چگونه بچه دار شویم؟ایا برای من که ۲فرزند دارم واجب است بچه دار شدن، طبق فرموده حضرت اقا؟

با عرض سلام و احترام خدمت شما پرسشگر محترم؛ در پاسخ به پرسش شما نکاتی قابل ذکر است:
1- مشکلات اقتصادی و سخت بودن حفظ دین در شرایط امروز مورد قبول است اما اوضاع آنچنانی که شما فاجعه می پندارید نیست.
2- در هر عصر و زمانی مردم همان زمان اوضاع خودشان را سخت می دانستند. اگر چه وقتی آن زمان گذشت، بعدا که می خواهند درباره گذشته صحبت کنند معتقدند که گذشته خیلی بهتر بوده
3- خمیر مایه تربیت فرزند در خانواده شکل می گیرد و چارچوب اصلی شخصیتش هم در کنار والدین و خواهر وبرادرهایش تشکیل می شود لذا با وجود ناامنی اخلاقی جامعه می توان مراقب سلامت فرزندان بود هر چند که سخت است اما ممکن است.
4- اگر گذشتگان نیز چنین فکر می کردند که تضمینی برای بهشتی شدن فرزندانشان نیست نسل بشر لااقل نسل متدینین منقرض می شد.
5- فرزند آوری واجب نشده است بلکه موضوع نحیف و لاغر شدن بدنه اجتماعی خانواده های نسل آینده است. فرزندانی که به لحاظ حمایت خانوادگی دیگر غنی نیستند. نسل گذشته بسیار خوشبخت بوده اند که دارای چندین خواهر و برادر و چندین عمو و عمه و دایی و خاله بودند. لحظه ای فکرش را بکنید که بچه های امروزی سالیان نه چندان دور چقدر تنها خواهند بود.
6- تعدد فرزندان نه تنها برای خودشان سودمند است بلکه برای پدر ومادر نیز فواید زیادی دارد. همه ما در سنین میانسالی و پیری به حمایت و رسیدگی نیاز خواهیم داشت.
7- در بخشی از صحبتهای خود گفتید این شرایط باعث شده آرزوی مرگ داشته باشیم! لازم است درباره ماهیت دنیا قدری بیشتر تامل کنید. دنیا محل قرار و آرامش نیست تا بوده همین بوده فقط عمر ما کوتاه است و از گذشته زیاد خبر نمی گیریم زندگی یعنی فراز و نشیب، یعنی داشتن و نداشتن، یعنی ترس و امید، یعنی دل بستن و دل بریدن.
فقط انسان زیرک و مومن مواظب است که خط را گم نکند و در مسیری که پا در آن نهاده با ایمان و یقین لحظات عمرش را صرف تقرب و تعالی می کند.
موفق باشید

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها