خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » لیگ بسکتبال NBA در پی استفاده از گجت های پوشیدنی است

دانلود کتاب های امتحان شده

لیگ بسکتبال NBA در پی استفاده از گجت های پوشیدنی است

اتحادیه بازیکنان بسکتبال و اتحادیه‌ی ملی بسکتبال آمریکا در پی تشکیل کمیته‌ی جدیدی برای گجت‌های پوشیدنی هستند تا استفاده از این گجت‌ها را طی بازی‌های بسکتبال لیگ حرفه‌ای آمریکا تسهیل کند. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده؛ این کمیته در پی آن است تا تیم‌های حاضر در لیگ بسکتبال آمریکا با استفاده از گجت‌های پوشیدنی، امکان ثبت داده‌های مربوط به علائم حیاتی بدن بازیکنان را حین بازی فراهم کنند.

هدف از این کار، کاهش مصدومیت‌ و فشارهای جسمانی است که در طول فصل به بازیکنان تیم‌ها وارد می‌شود. استفاده از بهترین بازیکنان در تئوری یک ایده‌ی خوب برای پیروزی در تمام بازی‌ها است، اما در طولانی‌مدت شاهد این موضوع هستیم که بازیکنان به دلیل خستگی مفرط از انجام متوالی بازی‌های سنگین دچار مصدومیت می‌شوند و بعضا حتی بازی‌های کلیدی را نیز از دست می‌دهند.

همان‌طور که اشاره کردیم، استفاده‌ی مداوم از بازیکنان درجه‌ی یک در  تیم ورزشی نتیجه‌ی چندان خوبی ندارد، به‌طوری که با آغاز فصل و رسیدن به آخرین روزهای آن، بازیکنانی نظیر لبرون جیمز و کایری ایروینگ که جزو بهترین بازیکنان کلیولند هستند، بازی‌هایی را از روی نیمکت نظاره‌گر بودند. در صورتی که مربیان قادر باشند میزان خستگی بهترین بازیکنان خود را اندازه‌گیری کنند و وضعیت را بسنجند، می‌توان ترکیبی از بازیکنان را بسته به شرایط بازی‌ها به کار گرفت که نتیجه‌ی آن در دسترس بودن تمام بازیکنان در بیشتر اوقات است.

یکی دیگر از مواردی که هدف کمیته‌ی گجت‌های پوشیدنی را تعریف می‌کند، زیر نظر گرفتن سلامتی بازیکنان در بلندمدت است. اتحادیه‌ی بازیکنان بازنشسته‌ی NBA در پی آن است تا با زیر نظر گرفتن سلامتی بازیکنان NBA، از مرگ‌های یک‌باره‌ی بازیکنان جوان که در سال‌های اخیر زیاد شاهد آن بودیم، جلوگیری کند.

در حال حاضر و بر اساس قوانین NBA؛ استفاده از انواع گجت‌های پوشیدنی در بازی‌های NBA ممنوع است، حال آنکه اتحادیه بازیکنان در تلاش است راه‌حل‌هایی را برای تغییر قوانین و تسهیل استفاده از گجت‌های پوشیدنی ایجاد کند.

داده‌های کسب‌شده توسط گجت‌های پوشیدنی می‌توانند اطلاعات بسیار دقیقی در رابطه با وضع جسمانی بازیکنان در اختیار مربیان و تیم پزشکی قرار دهند. گجت‌های پوشیدنی کارساز بودن خود را در لیگ حرفه‌ای بیس‌بال نشان داده است. تیم‌های بیس‌بال از وجود سیستمی با عنوان Motus استفاده می‌کنند.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها