خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » مزایا و کاربرد لیفت و کشیدن پوست صورت با نخ

دانلود کتاب های امتحان شده

مزایا و کاربرد لیفت و کشیدن پوست صورت با نخ

مزایا و کاربرد لیفت و کشیدن پوست صورت با نخ

مهم‌ترین مزیت لیفت با نخ این است که نتایج بسیار طبیعی و زیبایی دارد. در مورد لیفت با نخ ویژگی‌های اصلی صورت حفظ می‌شود. نخ‌ها با ظرافت مشکلات صورت را برطرف می‌کنند و جلوه‌ی پوست را زیبایی می‌بخشند. این کارها را می‌کنند بدون این که شکل یا ویژگی‌های صورت را تغییر دهند.


مزایا و کاربرد لیفت و کشیدن پوست صورت با نخ

لیفت صورت و استفاده از نخ های خاردار و در صورت که امروزه انقلاب عظیمی در جوان سازی و کشیدن پوست بر پا کرده اند، بسیار راحت تر و کم عارضه تر از سایر عمل های جراحی صورت می باشند، که تا کنون صورت گرفته است. در این مقاله بر روی روش های زیبا سازی صورت با تمرکز بر روی نخ خاردار و انواع ان که در تمامی نواحی صورت از جمله: چانه، ابرو،گردن و گونه به راحتی مورد استفاده قرار می گیرد متمرکز می شویم.
 

لیفت صورت به کمک نخ خاردار

با گذشت زمان، ساختار چهره ما دچار تضعیف می شود و چربی صورت کاهش می یابد. مناطق اسیب دیده معمولا در ناحیه گونه ها، ابروها، چشم ها و چانه و گردن می باشد که باید اعتراف کرد کل صورت با تضعیف چربی ها، تغییر شکل قابل توجهی را از خود بروز  می دهد که باید به فکر جایگزین کرد چربی، ترمیم کردن و یا بهتر است پیشگیری باشیم.

علاوه بر چربی های پوست، بافت های هم بند و خواصیت الاستیسیته صورت هم دست خوش تغییر قرار می گیرد و پوست را دچار شکنندگی و چروک می کنند.

روش لیفت صورت با کمک نخ های خاردار را میتوان در یک یا دو ساعت انجام داد. این روش که اغلب با یک بی حسی موضعی صورت می گیرد و در طی جراحی مذکور پزشک متخصص با استفاده از برش های کوچک ساخته شده در منطقه هدف، نخ های نازک را به صورت وارد می کند.

این رشته ها به بافت پوست متصل می شوند و پس از آن به عقب بر می گردند تا صورت را صاف و کشیده کنند. تقریبا بلافاصله، مناطق تحت درمان با کمی افزایش و کشیدگی قابل رویت می باشند، و افتادگی و چروک هایی که تا ساعتی پیش در صورت خود را نشان می دادند الان با ظاهری کمتر دیده می شوند و ظاهر پوست جوان تر می شود.

این روند بهبودی به مرور زمان بیشتر می شود و نخ ها جذب صورت شده و صورت را جوان تر می کنند. تنها ایرادی که دارد این است که باید بین یک الی دو سال این روند صورت بگیرد تا ماندگاری حاصل شود.

از آنجا که بیماران معمولا در طول این روش به طور کامل آگاهی خود را  دارند، می توانند در صورت صلاح دید دکتر جراح، می توانند چشم های خود را پوشش کامل دهند. در ارتباط با زخم ها باید گفت که تقریبا نامرئی هستند و ظرف چند روزی ترمیم می یابند.

مزایا و کاربرد لیفت و کشیدن پوست صورت با نخ

لیفت صورت ؛ به همراه خط کشی (تراز کردن)

در روش لیفت کردن به همراه نخ ، پزشک جراح قبل از دست به کار شدن، یک نقشه بر روی چهره شما طراحی می کند در واقع نواحی که باید دستخوش تغییر واقع شوند را برای خود به مانندی طراحی قبل از نقاشی انجام می دهد تا روند کلی کار دستش بیاید.

همچنین برخی از متخصصان بر روی کامپیوتر با کمک فتوشاپ و طراحی بر روی صورت نواحی را که نیاز به ترمیم دارد را بررسی می کنند و در این مسیر از خود بیمار هم کمک گرفته می شود و از او نظر خواهی می کنند که همه چیز طبق میل و علاقه او پیش برود و در صورت وجود مشکل، دکتر او را در جریان بگذارد.
 

چه کسانی برای لیفت صورت با نخ مناسب هستند؟

بهترین کاندیداها برای روش لیفت کردن صورت به همراه نخ از سن ۳۰ سالگی تا ۶۰ سالگی می باشد. که دارای تناسب مناسب پوست هستند. اکثر افراد در معرض چاقی چهره و گردن هستند که در برخی مواقع پوست بی نهایت شل شده و چندان خوشایند نیست که در این صورت نیاز به جوان سازی پوست می باشد و بهترین روش بدون اینکه عارضه ای را در بر داشته باشد استفاده از نخ های خاردار در روش لیفت صورت می باشد.

نکته دیگر اینکه: اگر علائم پیری نسبتا کم می باشد، یک لیموترش می تواند راه خوبی برای بهبود اثار باقی مانده از لوازم آرایشی باشد، همچنین سایر ماسک های صورت که بیشتر برای پیشگیری مناسب هستند، جهت جلوگیری از عوارض جانبی  و دیگر عوارض جانبی بالقوه، که بعضی اوقات پس از اقدامات جراحی زیبایی رخ می دهد.
 

هزینه های لیفت صورت با نخ چگونه است؟

از آنجاییکه این نوع عمل زیبایی بدون بیهوشی است و زمان زیادی را هم در بر ندارد ،معمولا هزینه حاصله بسیار کمتر از عمل زیبایی صورت است. در واقع، جوان سازی چهره با توجه به این روش جدید و پیشرفت تکنولوژی بسیار کمتر از گذشته و سایر عوامل جراحی می باشد. همچین می توانید قیمت اصلی و دیگر مخارج را از خود پزشک متخصص بپرسید.

پزشک معمولا اطلاعات دقیق تر ومختص به هر ناحیه را به شما خواهد داد.  قیمت ها و شرایط لیفت صورت با توجه  به یک سری از عوامل مورد نیاز در  عمل جراحی صورت می گیرد.
 

انواع نخ در لیفتینگ صورت

تعداد زیادی از شرکت های تولیدی، پیشگامان جراحی لیفتینگ و جراحان در سراسر جهان  با استفاده از نخ های خاردار موجود و تولیدی خود جراحی را انجام می دهند که همه با استاندارد بهداشت جهانی همخوانی دارد اما معمولا دو تا از نخ های اساسی و پر کاربردلیفت صورت موجود می باشد که در زیر ان ها را معرفی می کنیم:

نوع اول:
دو طرف ناحیه مد نظر بدون نقاط قوس در یک سوزن توخالی قرار داده می شوند. این موضوع باعث می شود که ناحیه مد نظر به خوبی جهت گیری شود و سپس تنظیم شود.

مزایا و کاربرد لیفت و کشیدن پوست صورت با نخ

نوع دوم:
رشته های خاردار یک طرفه که در نقطه پایانی ، بالاتر از سطح منطقه مورد نظر قرار می گیرد و میزان تنظیم شدگی را مشخص می کنند.از  نمونه این نخ می توان به نخ سیلوییت  اشاره کرد.
 

انواع دیگر نخ های لیفت صورت

 PDO-COG

نخ کاگ ، نخ تک رشته ای است که واجد خارهای بسیار ظریفی می باشد این برجستگی ها باعث افزایش سطح تماس میشود که خود موجب التهاب و کلاژن سازی  بیشترمی گردد و از طرفی با قلاب شدن به پوست امکان لیفت سریع را ایجاد می کند. این نخ گرانتر و موثرتر از بقیه انواع نخ  می باشد.
 

Polyglycolide

استفاده از این نوع نخ دو مزیت دارد اول اینکه چند رشته ای هستند و باعث التهاب بیشتری در پوست میشود.

دوم اینکه  این نخ به همراه خود گلیکولیک اسید دارد که آنهم در نهایت باعث افزایش التهاب و کلاژن سازی  بیشتر می شود.

در مجموع این نخها ۱۰ درصد بیشتر از نخ های دیگر التهاب ایجاد می کنند و نتایج بهتری دارند
 

Hurricane

در این سیستم نخ به شکل مارپیچ کار گذاشته می شود لذا به همین دلیل طول بیشتری از نخ داخل بافت می گردد که خود باعث التهاب و کلازن سازی بیشتر می شود. این نخ ها نیز اثرات بیشتری در لیفت دارند و درکنار نخ های کاگ بسیار مورد استفاده برای لیفت هستند

بدیهی است که التهاب بیشتر موجب کلاژن سازی و خون رسانی بیشتر میگردد . این سوزنها و نخها وابسته به محل کارگزاری که میتواند صورت یا بدن باشد در ضخامتهای مختلف و با طولهای مناسب  هر محل موجود باشند.

روش لیفت صورت با کمک نخ ها یکی از روش های جدید می باشد که بسیار کم عارضه هستند و تنها بعد از جراحی مقداری تورم و قرمزی حاصل می شود که ظرف دو الی سه روز بر طرف می شوند. این روش بسیار مدرن می باشد. در کشور ما هنوز به صورت یک روش جا افتاده صورت نگرفته و در صورت تمایل با انجام روش ها و تحقیقات موثر اقدام فرمایید.
 

انواع لیفت با نخ

در این روش جوانسازی پوست با استفاده از نخ‌های فلزی داربستی را در زیر پوست می‌سازیم. ضخامت این نخ‌ها در حد یک تار مو است. نخ‌ها ممکن است از فلزات گران قیمت مثل پلاتینیوم، طلا یا فیبرهای سنتتیک مثل پلی‌استر یا کاپرون یا ترکیبی از پلی‌مرهای صناعی با سایر مواد باشد.

لیفت با نخ را با استفاده از ۳ نوع نخ انجام می‌دهیم:

نخ‌های جذبی

این نخ‌ها بعد از مدتی جذب بدن می‌شوند و از موادی زیست سازگار ساخته شده‌اند. یعنی بافت‌های بدن انسان به آن‌ها واکنش نشان نمی‌دهد. سلول‌های پوست در مجاورت داربست تشکیل شده از این نخ‌ها تقسیم و مستقر می‌شوند. برای همین حتی بعد از جذب نخ‌ها اثرات آن ماندگار و قابل مشاهده است.

مزایا و کاربرد لیفت و کشیدن پوست صورت با نخ

نخ‌های غیرقابل جذب

نخ‌های ساخته شده از طلا یا برخی فیبرهای سنتتیک در این دسته قرار می‌گیرند. این نخ‌ها تا آخر عمر در زیر پوست می‌مانند و بیشتر برای درمان مشکلات جدی و حاد پوست استفاده می‌شوند. مثلاً برای لیفت خیلی قوی گردن از این‌ها استفاده می‌کنیم.
 

نخ‌های ترکیبی

این‌ها به این صورت هستند که بخشی از مواد آن‌ها جذب پوست می‌شود و بخشی از نخ به شکل تکه‌های ریز ریز در زیر پوست باقی می‌ماند. معروف‌ترین نخ‌های این چنینی، نخ‌های سیلهوئت اینستالیفت (Silhouette instalift) هستند.

ساختار این نخ‌ها به این شکل است که خودشان جذب پوست می‌شود ولی در طول آن تکه‌های مخروطی قرار دارد که این‌ها جذب پوست نمی‌شوند و همیشه در زیر پوست باقی می‌مانند. البته این مخروط‌ها بسیار کوچک‌اند و از بیرون دیده نمی‌شوند. کمی هم که بگذرد، دیگر زیر پوست احساسشان نمی‌کنید. منتها مشکلی که دارند این است که بعد از جایگذاری، به سختی می‌توان تکان‌شان دارد.
 

مزایای لیفت صورت با نخ

نتایج طبیعی

 مهم‌ترین مزیت لیفت با نخ این است که نتایج بسیار طبیعی و زیبایی دارد.  مثلاً بعد از جراحی‌های لیفت، پوست طوری می‌شود که انگار آن را کشیده‌اند.

انحنای طبیعی صورت از بین می‌رود و حجم برخی بخش‌ها مثل گونه یا لب‌ها کاهش می‌یابد. در مورد لیفت با نخ اینطور نیست و ویژگی‌های اصلی صورت حفظ می‌شود. نخ‌ها با ظرافت مشکلات صورت را برطرف می‌کنند و جلوه‌ی پوست را زیبایی می‌بخشند. این کارها را می‌کنند بدون این که شکل یا ویژگی‌های صورت را تغییر دهند.
 

ایمنی بالا

از لیفت با نخ می‌توانیم در نواحی ابرو یا پلک‌ها نیز استفاده کنیم و مثلاً پلک‌های افتاده را لیفت کنیم. برخلاف سایر روش‌های لیفتینگ که در بسیاری از نقاط صورت نمی‌توانند اجرا بشوند، لیفت با نخ را می‌توانیم در حساس‌ترین نواحی هم استفاده کنیم.

 اگر لیفت با نخ در محیط کلینیکی و توسط پزشک متخصص انجام شود، هیچ عارضه و خطری ندارد.

ریکاوری سریع

دوره‌ی نقاهت یا ریکاوری حداکثر ۵ روز طول می‌کشد. برخلاف جراحی لیفت، در این مدت نیاز به مراقبت‌های ویژه‌ای ندارید و می‌توانید به کارهای روزمره خود مشغول شوید. اما رفتن به سرکار، رویدادهای اجتماعی یا ورزش را توصیه نمی‌کنیم.
 

هیچ اثری از درمان باقی نمی‌ماند

در مدت ۵ تا ۷ روز که دوره‌ی نقاهت را طی می‌کنید، تقریباً تمام نشانه‌های انجام لیفت با نخ ناپدید می‌شوند. نکته‌ی دیگر این است که نخ‌ها در زیر لایه‌های عمقی پوست قرار می‌گیرند، پس با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شوند. سوراخ‌هایی که برای وارد کردن نخ ایجاد می‌کنیم کوچک هستند و اصلاً دیده نخواهند شد.
 

هزینه مناسب

لیفت با نخ در مقایسه با جراحی لیفت هزینه‌ی بسیار کمتری دارد. جراحی لیفت نیاز به بی‌هوشی عمومی، اتاق عمل بیمارستانی، تیم کامل جراحی و شرایط بستری دارد. دردسرهایی که در لیفت با نخ وجود ندارند و باعث تفاوت قیمت چشمگیر این دو روش می‌شود. هزینه‌ی این روش جوانسازی پوست بین ۲/۲۰۰/۰۰۰ تا ۳/۰۰۰/۰۰۰ است که البته به عوامل زیادی بستگی دارد. برآورد دقیق قیمت در جلسه‌ی مشاوره به شما اعلام می‌شود.
 

پروسه عمل لیفتینگ با نخ

ممکن است پزشک توصیه کند از نیمه شب قبل چیزی نخورید؛ و براساس شرایط فرد ممکن است آنتی بیوتیک خوراکی قبل از عمل تجویز شود.

در این روش در نقاط تعیین شده‌ای جراح سوراخ‌های کوچکی ایجاد کرده و سوزن نخ لیفتینگ را از این سوراخ‌ها وارد بافت می‌کند.

قسمت انتهایی نخ در نواحی بافتی گیر افتاده و به صورت قلاب شده و ناحیه را بالا می‌کشد. در این روش از برش پوست و لوازم جراحی، چون قیچی خبری نیست؛ لذا هیچ گونه اسکاری به جا نمی‌گذارد و به لیفتینگ مرسوم صورت کمک شایانی می‌کند.
 

مکانیسم عملکرد سوچور لیفت

صفحه‌ای برای تقویت و محافظت از پوست و تقویت آن ایجاد می‌کند.

ایجاد صفحه محافظ در زیر درم برای تقویت کلاژن سازی

دو روش مرسوم برای این عمل وجود دارد:

مزایا و کاربرد لیفت و کشیدن پوست صورت با نخ

۱. Counter thread liftead

تفاوت عمده دو نوع نخ در نحوه طراحی آن‌ها است که نوع اول یک جهته بوده و در یک جهت لیفتینگ انجام می‌دهد.
 

۲. Aptos Thread lift

دو جهته است.
 

COUNTER

از جنس پلی پروپیلن شفاف است که سالیان سال با اهداف متفاوتی درطب کاربرد داشته است. در طول نخ دندانه‌های کوچکی دارد که موجب گیر کردن آن در بافت شده و به جراح کمک می‌کند تا راحت‌تر پوست افتاده را بالا بکشد و لیفت کند.
 

APTOS

در این نوع در تمام طول نخ دندانه‌هایی وجود دارد که در لیفتینگ گونه‌ها به بالا کشیدن بافت گونه کمک شایانی می‌کند. این نخ‌ها در سال ۲۰۰۴ توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تاییدیه جهت لیفت قسمت میانی صورت و ابرو و گردن دریافت کرد.

انواع نخ سوچور لیفت

جنس این نخ‌ها از پلی دیوکسانون است که کاملا با بافت زنده سازگار بوده و در نخ بخیه جراحی به کار می‌رود و سال هاست در سراسر دنیا مورد استفاده است و پس از ۶-۱۲ ماه توسط بدن جذب می‌شود و باعث بهبود و ترمیمی موثر در بافت زیرین می‌شود.

این نخ‌ها به گونه‌ای طراحی شده اند که با وجود ظرافت قابلیت و قدرت زیادی در بالا کشیدن پوست و امر لیفتینگ دارند و بر سه نوع اند.

Monofilament
COGGED) BARBED)
۳D

نوع اخیر سه بعدی نیز نامیده می‌شود. هرکدام مورد استفاده خاص خود را دارند.

روش‌های گوناگونی برای این عمل وجود دارد. روش بسته از دیگر روش‌ها بهتر است و در نواحی گوناگون پوست فیکس می‌شود تا به آخرین ناحیه مورد نظر برسد. در روش باز جراح از لوازمی جهت آماده کردن مسیر لیفتینگ در زیر پوست استفاده کرده، لذا پس از بالا کشیدن نخ نتیجه ماندگارتر خواهد بود. برخی از جراحان از تلفیقی از دو روش برای لیفتینگ با نخ استفاده می‌کنند. براساس سن و میزان افتادگی از ۲-۲۰ نخ لیفتینگ ممکن است به کار برند.

ممکن است پروسه در کلینیک سرپایی یا گاه بیمارستان انجام شود و چون تهاجم اندکی دارد نیاز به بیهوشی عمومی نیست.

گاه داروی ضد اضطراب خوراکی قبل عمل تجویز می‌شود.
 

زمان بهبود

جراح تمامی پروسه بعد عمل را برای شما توضیح می‌دهد و عرض ۲۴ ساعت به فعالیت‌های عادی و روزانه بر می‌گردید.

۷ روز بایستی از غذا‌های نرم استفاده شود. برای کنترل درد می‌توان از استامینوفن استفاده کرد و به دلیل احتمال ایجاد کبودی نبایستی از بروفن استفاده شود.

بهتر است سر در ۲۴ ساعت اول بالاتر از تنه باشد تا از ایجاد ورم جلوگیری کند. از ۲۴ ساعت پس از عمل می‌توان فعایت روزانه و نه فعالیت‌های سنگین را شروع کرد.
 

حال اختصاصا به بهترین نوع سوچور لیفت می‌پردازیم:

Soft silhouette

نخ سیلوئت نرم به شکل نوعی نخ بخیه قابل جذب طراحی شده، این نخ ساخت کشور آمریکا بوده و حاصل ۶ سال بررسی در جراحی زیبایی می‌باشد. در عرض ۳ سال اول ۱۳۰۰۰۰ مورد سوچورلیفت با این نخ انجام شد.
 

معایب لیفت صورت با نخ

تغییرات محدود

در بخش مزایا گفتیم نتایج لیفت با نخ طبیعی هستند. واقعیت این است که این مزیت برای برخی از مراجعین ما عیب محسوب می‌شود. طبیعی بودن نتایج لیفت بیشتر به خاطر این است که در این روش نمی‌توانیم تغییرات بنیادی و جدی در پوست ایجاد کنیم.

در جراحی لیفت در لیگامان‌ها، عضلات و بافت‌های زیرجلدی تغیرات عمده ایجاد می‌شود. این کارها را نمی‌توانیم در لیفت با نخ انجام دهیم. در این روش صرفاً می‌توانیم با حفظ ساختار اصلی پوست، تغییراتی در انحنای سطحی صورت ایجاد کنیم. برای همین این روش جوانسازی را بیشتر به مراجعین جوان‌تر (بین ۲۰ تا ۵۰ سال) توصیه می‌کنیم.
 

آیا لیفت با نخ درد دارد ؟

در حین انجام لیفت با نخ ممکن است کمی درد داشته باشید که البته دور از انتظار نیست. به هر حال در طی جلسه درمانی نخ‌هایی را در زیر پوست‌تان کار می‌گذاریم و سپس برخی نواحی پوست را می‌کشیم. البته با استفاده از مسکن‌ها و داروهای بی‌حسی می‌توانیم این درد را به حداقل برسانیم.
 

نتایج و ماندگاری لیفت با نخ چقدر است ؟

واقعیت این است که لیفت با نخ در مقایسه با جراحی‌های تهاجمی‌تر، ماندگاری بسیار کمتری دارد. جراحی لیفت ممکن است ۵ یا ۱۰ سال ماندگاری داشته باشد. در سوی دیگر، لیفت با نخ‌های جذبی معمولاً ۱ یا ۲ سال ماندگاری دارند و بعد از این مدت باید دوباره‌ لیفت را انجام بدهیم تا نتایج حفظ شوند.

اساس لیفت با نخ بر تحریک کلاژن‌سازی استوار است. باید توجه داشت که در این روش از نخ‌های جذبی یا نیمه جذبی استفاده می‌کنیم چون نخ‌های دائمی عوارض زیادی دارند و در موارد خیلی خاص استفاده می‌شوند. نخ‌های جذبی و نیمه جذبی ظرف حداکثر یک ماه جذب پوست می‌شوند. بافت پوست نخ‌های جذب شده را با رشته‌های کلاژن جایگزین می‌کند. پروتئین‌های کلاژن اجزای ساختاری پوست هستند که قوام و سفتی پوست را ایجاد می‌کنند.

کلاژن‌های پوست دائماً در حال تخریب و ساخته شدن هستند. برای همین ماندگاری دائمی ندارند. در روش‌های مختلف جوانسازی غیرتهاجمی مثل لیفت با نخ، هایفوتراپی و اندولیفت، کلاژن سازی پوست را تحریک می‌کنیم. کلاژن‌های جدیدی که ساخته می‌شوند، به پوست حجم می‌دهند، کانتور صورت را اصلاح می‌کنند و کاری می‌کنند که ۱۰ سال جوان‌تر شوید. کلاژن‌های جدید می‌توانند تا حداکثر ۲ سال پایداری داشته باشند و در این مدت اندک اندک تخریب می‌شوند.

بعد از این که کلاژن‌ها تخریب شوند، اثرات لیفت با نخ یا سایر روش‌های لیفتینگ کم‌تهاجمی ناپدید می‌شوند. البته جای نگرانی نیست و می‌توانید دوباره برای تمدید اثرات همان درمان یا درمان مشابه را دریافت کنید.
 

انتخاب بین جراحی لیفت و لیفت با نخ

چند عامل وجود دارد که می‌تواند بر انتخاب شما موثر باشد:
 

هدف شما از جوانسازی چیست ؟

اول از همه و مهم‌تر از همه این است که چه انتظاری از یک روش درمانی دارید. ابتدا باید محدودیت‌ها و اثرات یک روش درمانی را به خوبی بشناسید و ببینید که آیا با نیازها و اهداف شما همخوانی دارد یا نه. مثلاً گفتیم که در لیفت با نخ نمی‌توان تغییرات ساختاری عمده در صورت ایجاد کرد و فقط می‌توانیم شرایط را تا حدی بهبود ببخشیم. یعنی بهتر است به لیفت با نخ به عنوان یک ترمیم نگاه کنید، نه یک درمان زیبایی.
 

ماندگار و دشوار یا موقت و آسان

در مورد انتخاب بین لیفت با نخ و جراحی لیفت، دو ویژگی اصلی در مقابل هم قرار می‌گیرند:

* درمان دائمی ولی با عوارض بیشتر و ریکاوری دشوارتر؛
* درمان موقتی ولی بدون عارضه و با ریکاوری چند روزه‌ی آسان

اولین عبارت مربوط به جراحی لیفت است. بله واقعیت این است که هیچکدام از روش‌های کم‌تهاجمی لیفتینگ به اندازه‌ی جراحی لیفت موثر نیستند. منتها جراحی لیفت تهاجمی، پرخطر و پرعارضه است. به هر حال در این روش به بی‌هوشی عمومی نیاز است و تغییرات ایجاد شده روی صورت بسیار شدید هستند. دوره‌ی نقاهت بعد از جراحی لیفت حداقل ۲ هفته زمان می‌برد و فعالیت سنگین را باید بعد از ۴ هفته آغاز کنید.

در لیفت با نخ نیازی به بی‌هوشی عمومی نیست، کل جلسه درمانی تحت بی‌حسی موضعی و ظرف ۴۵ دقیقه به پایان می‌رسد. بعد از اتمام جلسه نیازی به بستری شدن نیست و بلافاصله می‌توانید به خانه بروید. تمام اثرات درمان مثل تورم، قرمزی و موارد این چنینی حداکثر در مدت ۵ روز ناپدید می‌شوند و بعد از آن هم محدودیت خاصی ندارید.

منبع: سایت دکتردکتر
سایت برترینها
سایت کلینیک خانه سفید

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها