اگر از گوشی دارای سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کنید و مزاحم تلفنی دارید یا مایلید جلوی دریافت تماس از اشخاص خاصی را بگیرید اصلاً جای نگرانی نیست. در این ترفند به معرفی 5 اپ کاربردی و رایگان خواهیم پرداخت که با بهره‌گیری از آن‌ها می‌توانید تماس‌های مزاحم را مسدود کنید.

 

1. Call Blocker

با استفاده از Call Blocker می‌توانید تماس‌افرادی که برای شما مزاحمت ایجاد می‌کنند را مسدود کنید. البته قابلیت‌های این برنامه در اینجا به پایان نمی‌رسد و می‌توانید اس‌ام‌اس‌های نامطلوب تبلیغاتی را نیز بلاک نمایید. البته دقت کنید که SMSها توسط سیستم شما دریافت می‌شوند، اما دیگر متوجه آن‌ها نخواهید شد.

 

 

2. Mr. Number

هوشمند‌ترین اپ این لیست Mr. Number می‌باشد. شماره‌هایی که توسط دیگر کاربران این برنامه ریپورت شده، در دیتابیس برنامه ذخیره شده است و بنابراین‌ دیگر نیازی نیست که شما افراد مزاحم و خاطی را بلاک کنید چرا که این کار را دیگر کاربران برای شما از قبل انجام داده‌اند. البته در صورت نیاز، شما هم می‌توانید افراد مزاحم را ریپورت کنید تا در برنامه رکورد آن ها ذخیره شود و مسدود گردند.

 

 

3. TrueCaller

TrueCaller از Caller ID استفاده می‌کند. چنین قابلیتی باعث می‌شود که هیچ فردی‌ ناشناس باقی نماند و بنابراین امکان مزاحمت ایجاد نمی‌گردد. شما می‌توانید (ترفندستان) افراد خاطی را در لیست سیاه خود مشاهده کنید. برای دیدن آن کافی‌ست مسیر زیر را دنبال کنید:

Settings -> Block -> View My Block List

 

 

4. Call Blocker Free Blacklist

Call Blocker Free جلوی کلاهبرداری‌های مخابراتی را می‌گیرد. همچنین یک‌بار برای همیشه، می‌توانید از شر مزاحمت‌ها خلاص شوید.

 

 

5. Hiya

Hiya نیز مانندMr. Number  دارای پایگاه داده بزرگی از شماره اسپمرها می باشد. با نصب این برنامه، بدون نیاز به هیچ‌گونه تنظیمات اضافی می‌توانید از شر تماس‌های تلفنی خلاص شوید.