آیا تا به حال با شرایطی روبرو شده‌اید که دوستانتان به محل کار و یا منزل شما بیایند و ازشما بخواهند که رمزعبور Wi-Fi خود را در اختیارشان قرار دهید تا به شبکه اینترنت شما متصل شوند؟ مواقعی وجود دارد که به اشتراک گذاشتن رمز عبور Wi-Fi شما امکان پذیر نیست، زیرا یا خیلی طولانی است و نمی‌توانید آن را به خاطر بسپارید، یا می‌ترسید رمز عبور شما در دسترس عموم قرار بگیرد و شبکه Wi-Fi شما در برابر هکرها آسیب پذیر شود. خوشبختانه، سیستم عامل Android با استفاده از روش QR code راهی مناسب برای به اشتراک گذاشتن شبکه Wi-Fi شما ارائه داده است.

 

روش تولید کردن QR code

برای انجام این کار، گوشی اندروید خود را به شبکه Wi-Fi متصل کنید و وارد منوی تنظیمات شوید.

 

توجه  مراحل زیر در هر یک از گوشی‌های اندروید متفاوت است، اما گزینه اشتراک گذاری QR code در آن‌جا وجود خواهد داشت، مگر اینکه از یک گوشی Android خیلی قدیمی بخواهید استفاده کنید.

 

لیست گزینه‌های مربوط به عملکرد تلفن خود را به سمت پایین بروید، تا زمانی که گزینه Network & Internet option را ببینید، برای مشاهده لیست جدیدی از عملکرد‌ها روی این گزینه ضربه بزنید.

 

 

روی Wi-Fi ضربه بزنید. نام شبکه Wi-Fi را که در حال استفاده کردن از آن هستید را در صفحه جدید مشاهده خواهید کرد.

 

 

در کنار نام شبکه Wi-Fi یک نماد چرخ دنده قرار دارد. آن را لمس کنید تا به صفحه تنظیمات بروید.

 

 

بر روی گزینه SHARE ضربه بزنید. در پنجره جدیدی که ظاهر می‌شود، رمز عبور خود را وارد کنید تا تأیید کنید که مالک تلفن هستید.

 

 

یک QR code روی صفحه ظاهر می‌شود.

 

 

در گوشی Android دوست خود، به منوی تنظیمات رفته، سپس به قسمت Network and Settings بروید و لیست شبکه‌های Wi-Fi موجود را باز کنید.

لیست را به سمت پایین بروید تا جایی که گزینه Add Network را ببینید و روی نماد آبی رنگ QR در کنار آن ضربه بزنید.

 

 

گوشی مورد نظر را با QR code خود هدف قرار دهید، تا به شبکه Wi-Fi شما متصل شود.

 

 

اگر به اشتراک گذاشتن شبکه Wi-Fi خود با دیگران کار همیشگی شما است، همواره باید به طور مکرر دستگاه‌های موجود در شبکه Wi-Fi خود را اسکن کنید تا مطمئن شوید هیچ وسیله غیرمجاز دیگری در حال استفاده از شبکه Wi-Fi شما نباشد.