خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » همیلتون به رکورد ۱۰۰ پول پوزیشن در فرمول یک دست یافت

دانلود کتاب های امتحان شده

همیلتون به رکورد ۱۰۰ پول پوزیشن در فرمول یک دست یافت

لوئیس همیلتون، قهرمان هفت دوره فرمول یک جهان پس از ثبت سریع‌ترین دور برای مرسدس AMG پتروناس در مرحله تعیین خط گرندپری اسپانیا که روز شنبه انجام شد، به اولین راننده در فرمول ۱ تبدیل شد که ۱۰۰ پول پوزیشن به دست می‌آورد. به گزارش اتوبلاگ، راننده ۳۶ ساله تیم مرسدس که پیش از این نام خود را در کتاب‌‌های رکورد ثبت کرده بود، فاصله را با نفرات بعدی افزایش داد. پس از همیلتون، مایکل شوماخر راننده بازنشسته و سابق تیم فراری و هفت بار قهرمان جهان با ۶۸ پول پوزیشن در رده دوم این فهرست قرار دارد.

هنگامی که مهندس همیلتون این خبر را از رادیوی تیم به او گفت، راننده انگلیسی خوشحال شد. همیلتون بعد از مرحله تعیین خط در پیست کاتالونیا بارسلونا گفت:

من بسیار خوشحال، سپاس‌گزار و ذوق‌‌زده هستم و نمی‌توانم احساس خود را به‌خوبی بیان کنم؛ مثل اینکه اولین‌بار است چنین کاری انجام می‌دهم.

مکس وشتاپن از ردبول با اختلاف ۰٫۰۳۶ ثانیه در تعیین خط گرندپری اسپانیا به جایگاه دوم دست یافت تا رقابت روز یک‌شنبه را پشت سر همیلتون آغاز کند. وشتاپن پس از سه مسابقه با هشت امتیاز کمتر در جدول رده‌بندی رانندگان پس از همیلتون قرار گرفته است. والتری بوتاس که هفته پیش در گرندپری پرتغال پول پوزیشن را به دست آورده بود، دیروز به جایگاهی بهتر از سوم دست نیافت.

والتری بوتاس

پول پوزیشن همیلتون روند چشمگیر سلطه مرسدس را بر مسابقات فرمول یک ادامه داد؛ از زمانی‌که نیکو رزبرگ بازنشسته این روند را در سال ۲۰۱۳ آغاز کرد، رانندگان مرسدس در هر مسابقه جایگاه‌های برتر را در مرحله تعیین خط از آن خود کردند و این موفقیت در کسب سکو نیز به آن‌ها کمک بسیاری کرد.

همیلتون که در حال تلاش برای ثبت رکورد ۹۸ پیروزی در مسابقات حرفه‌ای خود است، در این زمینه گفت:

من نمی‌توانم باور کنم که ما در آستانه ثبت ۱۰۰ پیروزی در فرمول یک هستیم و این موفقیت به تلاش مردان و زنانی بستگی دارد که در کارخانه کار می‌‌کنند و به‌طور مداوم سطح امکانات تیم را بالا می‌برند و هرگز تسلیم نمی‌شوند. این حمایت و پشتیبانی که از من می‌شود و همکاری با این افراد برای من رؤیا بوده است و مسیر طولانی را برای رسیدن به این نقطه طی کرده‌ایم.

فقط ۵ تیم در تاریخ ۷۱ ساله این ورزش ۱۰۰ عنوان پول پوزیشن یا بیشتر ثبت کرده‌اند و رکورد جدید همیلتون باعث می‌شود مرسدس حتی تیم ردبول را که تاکنون ۶۴ پول پوزیشن به دست آورده است، پشت سر بگذارد.

خلاصه مرحله تعیین خط گرندپری اسپانیا ۲۰۲۱

همیلتون که اولین پول پوزیشن خود را با مک‌لارن در سال ۲۰۰۷ به دست آورد، در گرندپری اسپانیا ۲۰۲۱ با اولین تلاش خود در مرحله سوم تعیین خط، سریع‌ترین زمان را با یک دقیقه و ۱۶٫۷۴۱ ثانیه ثبت کرد؛ ولی نتوانست در دومین تلاش رکورد خود را بهبود ببخشد. به نظر می‌رسید سرعت او به دلیل اسپین شدن سرجیو پرز مکزیکی، راننده جوان تیم ردبول که جلوتر از او قرار داشت، کند شده بود؛ اما هیچ پرچم هشداری در مسیر وجود نداشت. سرجیو پرز پس از پایان تعیین خط به خبرنگاران گفت با درد در شانه چپ خود که در وسط مسابقه بدتر شد، دست‌وپنجه نرم می‌کرد و ۱۰ دقیقه طول کشید تا مارشال‌‌ها موانع را برطرف کنند.

لوئیس همیلتون

چارلز لکلرک از فراری در پایان تعیین خط به جایگاه چهارم رسید و استبان اُکن از تیم آلپاین پنجم شد و کارلوس ساینز، راننده اسپانیایی فراری نیز در جایگاه ششم ایستاد. دنیل ریکیاردو استرالیایی از مک‌لارن در رده هفتم و یک خط جلوتر از سرجیو پرز قرار گرفت و لندو نوریس راننده دیگر مک‌لارن در رده نهم ایستاد و فرناندو آلونسو اسپانیایی از تیم آلپاین نیز در جایگاه دهم مسابقه را آغاز خواهد کرد.

لندو نوریس در مرحله اول تعیین خط سریع‌ترین راننده بود و در مرحله دوم نیز وشتاپن با زمان خیره‌کننده‌ی ۱ دقیقه و ۱۶٫۹۲۲ در بالای جدول قرار گرفت. در همین حال، همیلتون تغییرات اندکی انجام داد تا سرعت بیشتری پیدا کند و قبل از پایان تعیین خط، آن را به حالتی که می‌‌خواست برگرداند.

وشتاپن درباره مرحله تعیین خط گفت:

اینجا هوا کاملاً طوفانی  است، بنابراین باد شرایط مسابقه را تغییر می‌دهد؛ اما فکر می‌کنم کسب جایگاه دوم برای مسابقه اصلی در روز یک‌شنبه، در این پیست و با چنین وضعیت آب‌وهوایی بسیار خوب بود. ما می‌دانیم شکست دادن آن‌ها در اینجا دشوار است؛ اما برای نزدیک بودن به عملکرد آن‌ها، می‌توانم خوشحال باشم.

در این فصل تاکنون هیچ راننده‌ای با پول پوزیشن پیروز نشده است؛ اما پیست بارسلونا با سایر پیست‌ها فرق دارد و می‌تواند به‌راحتی پیروزی را نصیب دارنده‌ی پول پوزیشن کند. تاکنون طی ۳۰ مسابقه‌ای که در این پیست انجام شده است، ۲۲ بار رانندگان دارای پول پوزیشن توانستند به پیروزی برسند. همیلتون پنج بار از جمله چهار بار آخر در پیست بارسلونا پیروز شده است و سومین پیروزی خود را در فصل جاری دنبال می‌کند که به نبردی بین او و وشتاپن تبدیل شده است. وشتاپن در گرندپری اسپانیا صدمین مسابقه خود را برای ردبول جشن می‌گیرد. راننده ۲۳ ساله ردبول در اولین حضور خود در پیست بارسلونا در سال ۲۰۱۶ پیروز شد و در ۱۸ سالگی عنوان جوان‌ترین برنده مسابقات فرمول یک را به خود اختصاص داد.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها