خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » کودک در هشت تا دوازده ماهگی قادر به انجام چه کارهایی است؟

دانلود کتاب های امتحان شده

کودک در هشت تا دوازده ماهگی قادر به انجام چه کارهایی است؟

سؤال روز سیصد و چهارم تولد

کودک در هشت تا دوازده ماهگی قادر به انجام چه کارهایی است؟

در این مقاله مروری خواهیم داشت به مهارتهایی که کودک در این سن بدست آورده و خواهد آورد.


کودک در هشت تا دوازده ماهگی قادر به انجام چه کارهایی است؟

کودک اکنون در این سن قادر به نشستن است و هر از چند گاهی برای این کار از دستان خود به عنوان تکیه گاه کمک می گیرد. به محض آنکه بتواند در این وضعیت به راحتی بنشیند، شروع به چرخیدن و دست دراز کردن به سمت اشیاء می کند بدون آنکه بر روی زمین بیفتد. کودک همچنین بهتر می تواند حالت قرار گیری بدن خود را تغییر دهد و به زودی قرار گرفتن صحیح در حالت نشسته را یاد خواهد گرفت. سپس سعی در کشیدن خود به سمت بالا جهت ایستادن می کند.
 
کودک شما هنگامی که بر روی شکم قرار دارد یاد می گیرد که به دست و زانوی خود فشار آورده و به عقب و جلو نوسان یابد. این «تمرین» کوچک، عضلات دست و پا را به کار انداخته و کودک را آماده حرکت به جلو یا عقب در زمان تلاش برای حرکت کردن می کند.
 
بعضی از کودکان بهتر از دیگر همسالان خود چهار دست و پا حرکت می کنند، بنابراین اگر کودک شما از برخی روشهای نو مانند غلت زدن، لیز خوردن بر روی باسن یا سینه خیز رفتن جهت انجام این کار استفاده می کند، نگران نباشید.
 
تا زمانی که فرزندتان از دستها و پاهای هر دو طرف بدن استفاده می کند و نسبت به جستجوی محیط اطراف خود علاقه نشان می دهد معمولاً دلیلی برای نگرانی وجود ندارد.
 
عضلات پا در نتیجه ایستادن، جست و خیز کردن و چهار دست و پا رفتن قوی تر می شوند. اکنون زمان آن فرا رسیده است که کودک با کمک گرفتن از میز، کاناپه یا سایر وسایل برای حفظ تعادل، شروع به قدم برداشتن کند. این کار را گشت زدن (cruising) گویند.
 
در این مدت مهارت حرکتی ظریف بهبود یافته و چشم و دست نیز هماهنگ تر خواهند شد. نوزادان در این سن توانایی برداشتن اشیاء کوچک را بدست می آورند. این هماهنگی می تواند از چنگ زدن ناامید کننده تا به چنگ آوردن صحیح و استفاده از انگشت شست و سبابه برای برداشتن اشیاء متغیر باشد.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها