خانه » همه » مذهبی » انصراف خواستگار یا بخت بسته من؟

دانلود کتاب های امتحان شده

انصراف خواستگار یا بخت بسته من؟


انصراف خواستگار یا بخت بسته من؟

۱۳۹۸/۱۱/۰۵


۱۱۱۲ بازدید

سلام من دختری هستم که سی و خورده ای سال دارم.
مجرد هستم، قصد ازدواج دارم ولی یقین دارم بختم بسته شده چون هرچی خواستگار خوب برام میاد وهرچی موقعیت خوب پیش میاد، به محضِ اینکه حرفشو میزنن، یه هویی غیبشون میزنه.حتی بعضیا اینقدر مُصِرَن که پیشِ خودم میگم شاید یه هفته ای به ازدواج بکشه ولی میرن و خبری ازشون نمیشه.
ادامه..
هر دعا و ختم و ذکرو نذری هم انجام دادم که ازدواج کنم ویا بختم بازشه ولی متاسفانه هیچ تاثیری نمیذاره،انگار که تلسم شده. دیگه خسته شدم، دارم به گناه میوفتم. هرحاجتی که ازخدا میخوام، بهترشو بهم میده ولی تو این مورد هیچ تاثیری نداره وهیچ راهی هم نیست. حتی زیرِگنبد امام حسین که میگن هردعایی مستجاب میشه هم خواستم ولی نشد. چکارکنم؟؟

دانشجوی گرامی، با سپاس از همراهی تان با پرسمان، از شهر بی بی فاطمه معصومه سلام الله علیها دعاگوی تان خواهیم بود که ان شاءالله نه تنها ازدواجی موفق، بلکه سعادت آفرین داشته و با کسی ازدواج نمایید که یک عمر سایه اش بر سر شما آرامش آفرین باشد.
احساسی که به سراغ فردی متدین همچون شما آمده را درک می نماییم. ما انسان ها در طول در معرض اتفاقات، حوادث و خطرات گوناگونی هستیم که دارای اسباب و علل مختلفی هستنند و آنچه در مورد سحر و دیگر اسباب غیر عادی مسلم و پذیرفتنی است، اصل این قضیه است نه تطبیق آن بر موارد خاص و این که دقیقاً مشخص گردد در فلان و یا بهمان قضیه طلسمی در کار هست و یا فلانی باعث طلسم شده که دختر الف ازدواج نکند و … ، در نتیجه امکان آنکه مشکلات افراد یا حداقل بخشی از این مشکلات ناشی از عوامل دیگر باشد، وجود دارد و هیچگاه به صورت قطع نمی توان مشکلات مطرح شده را به سحر و جادو و بستن بخت نسبت داد و سعی در یافتن عامل آن داشت. با این وجود در برخی از منابع دعاها و اذکاری برای خلاصی از چنین مسائلی پیشنهاد شده که در ادامه به چند مورد اشاره می-نماییم.
حاج شیخ عباس قمی در کتاب مفاتیح الجنان از امیر المؤمنین (ع) نقل نموده است که جهت باطل کردن سحر این جملات را بنویسید و همراه خود داشته باشید:
« بسم الله و بالله، بسم الله و ما شاء الله، بسم الله و لا حول و لا قوّه إلاّ بالله. قال موسی ما جئتم به السحر إنّ الله سیبطله إنّ الله لا یصلح عمل المفسدین فوقع الحقّ و بطل ما کانوا یعملون فغلبوا هنالک و انقلبوا صاغرین ». (1)
– همچنین از حضرت روایت شده است: جهت محفوظ ماندن از سحر و جادو، شب ها پس از نماز و روزها پیش از نماز هفت مرتبه بخوانید: «بِسمِ اللهِ وَ بِاللهِ قالَ سَنَشُدُّ عَضُدَکَ بِأَخیکَ وَ نَجْعَلُ لَکُما سُلْطاناً فَلا یَصِلُونَ إِلَیْکُما بِآیاتِنا أَنْتُما وَ مَنِ اتَّبَعَکُمَا الْغالِبُون ». (2)
– خواندن آیات 54تا 57 سوره اعراف نیز جهت خنثی کردن اثر سحر وارد شده است: «إِنَّ رَبَّکُمُ اللَّهُ الَّذی خَلَقَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ فی سِتَّةِ أَیَّامٍ ثُمَّ اسْتَوى عَلَى الْعَرْشِ یُغْشِی اللَّیْلَ النَّهارَ یَطْلُبُهُ حَثیثاً وَ الشَّمْسَ وَ الْقَمَرَ وَ النُّجُومَ مُسَخَّراتٍ بِأَمْرِهِ أَلا لَهُ الْخَلْقُ وَ الْأَمْرُ تَبارَکَ اللَّهُ رَبُّ الْعالَمین*ادْعُوا رَبَّکُمْ تَضَرُّعاً وَ خُفْیَةً إِنَّهُ لا یُحِبُّ الْمُعْتَدِینَ وَ لا تُفْسِدُوا فِی الْأَرْضِ بَعْدَ إِصْلاحِها وَ ادْعُوهُ خَوْفاً وَ طَمَعاً إِنَّ رَحْمَتَ اللَّهِ قَرِیبٌ مِنَ الْمُحْسِنِین». (3)
– در صحیفه الرضا از امام رضا (علیه السلام) نقل شده است: به جهت دفع ضرر سحر و بطلان آن دستت را مقابل صورت قرار بده و بخوان: «بِسمِ اللِه العظیم رَبِّ العَرشِ العَظیم إلاّ ذَهَبْتَ وَ انْقَرَضْتَ ». (4)
برای یافتن علّت انصراف خواستگاران، ضروری است به عقب برگشته و به این بیندیشید اگر مواردی بوده که طرف مقابل جواب منفی داده،‌ دلیل اعلامی شان چه بوده؟ آیا در نظر شما این احتمال وجود دارد که دلیل اعلامی آن ها با دلیل واقعی شان متفاوت بوده؟
‌حتّی این که در چه مرحله ای از ادامه خواستگاری منصرف شده باشند (پس از جلسه اوّل یا …) پیام دارد. به عنوان مثال به گفتگوهایی که بین خانواده ها و یا بین خود شما و طرف مقابل تان و به عنوان مثال در مورد ادامه تحصیل یا اشتغال شما پس از ازدواج،‌ میزان مهریّه،‌ جهیزیّه و … رد و بدل شده تمرکز نموده و با واکاوی ماجرا دریابید وجه اشتراک خواستگاران قبلی شما برای انصراف چه بوده؟ به عنوان مثال همین-که پس از دیدن شما برای بار دوّم تمایل خود را برای گفتگو و پی گیری نشان دادند،‌ حاکی از آن خواهد بود که از ظاهر شما خوش شان آمده؛‌ امّا اگر به عنوان مثال از زمانی که روی مباحث مهریّه و یا خرید عروسی و مسائل مربوط به جشن به گفتگو نشستید نشانه عدم رغبت در مورد ادامه کار ظاهر شده می-توانید این مسأله را به عنوان یک احتمال در نظر بگیرید.
پى نوشت ها:
1. حاج شیخ عباس قمی، مفاتیح الجنان، باقیات صالحات، باب سوم،نشر بلاغت، قم، بی تا .
2. علامه محمد باقر مجلسی، بحار الانوار، ج92، ص129، مؤسسه الوفاء، بیروت، 1404 ه.ق،
3. مفاتیح الجنان، باقیات صالحات، باب سوم.
4. همان.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها