خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » خواص چای ریحان

دانلود کتاب های امتحان شده

خواص چای ریحان

خواص چای ریحان

دمنوش و چای گیاه ریحان دارای خواص جادویی می باشد برای آشنایی بیشتر با خواص چای و دمنوش ریحان این مقاله را با دقت بخوانید.


خواص چای ریحان

گیاه ریحان سرشار از آهن و کلسیم و ویتامین K و مواد مغذی زیادی می باشد که به عنوان یک ضد عفونی کننده، آرامبخش، ادرارآور بوده که در جهت درمان اسهال و نفخ و معده و بی اشتهایی کمک فراوانی می کند. این گیاه معطر با ارتفاع بیست تا پنجاه سانتی متری دارای برگ های بیضی شکل با ساقه کرک دار و گل های سفید رنگ و قرمز می باشد. که بهترین مکان و شرایط آب و هوایی اش گرم و آفتابی بوده و مورد استفاده بسیاری از مردم برای تهیه غذا کاربرد دارد. از ریحان در اکثر جاها به عنوان درمان کننده و مشکلات تنفسی و شکمی مورد استفاده قرار می گیرد که فواید زیادی برای بهبودی درد های روده ایی، زخم معده و نفخ، رفع بی اشتهایی، جلوگیری از سرطان، حفظ سلامت پوست و مو، بهبودی اسهال، رفع بی خوابی، معالجه عفونت ادراری و رفع زخم و التهابات دهانی دارد. با مجله آرگا همراه باشید.

خواص چای ریحان

ریحان گیاهی سبز و معطر موجب محدود کردن فعالیت های رادیکال های آزاد می شود که در بدن رادیکال های آزاد فقط به سلول ها آسیب می زنند و باعث بروز بیماری های مختلفی می شوند. آنتی اکسیدان طبیعی موجود در آن از صدمه های پیری جلوگیری می کند تا محافظ پوست باشد. این گیاه سبزی انبیا می باشد که در آن ۸ فایده وجود دارد، در ادامه ۸ تا از بهترین خواص ریحان را معرفی می کنیم:

هضم را آسان می کند.

بازدم را خوشبو می کند.

اشتها آور است.

درد را از بدن بیرون می کند.

بوی بدن را خوش می کند.

جذام را از بین می برد.

رگ و مجاری تنفسی باز می کند.

در معده درد و عفونت را ار بین می برد.

یحان از قدیم در منطقه آسیایی هند وجود داشته که دم کرده آن مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است برای تهیه چای ریحان ابتدا دو قاشق غذا خوری خرد شده را داخل آب جوش ریخته و بگذارید چند دقیقه ای دم بکشد سپس بعد هر وعده غذایی دو فنجان میل کنید.

مناسب سیستم ایمنی بدن

از بهترین خواص چای ریحان می توان به حفظ سلامتی بدن که به تحریک سیستم ایمنی می پردازد اشاره کرد. این دمنوش به خاطر داشتن آنتی اکسیدان محلول در آب می تواند به تحریک عملکرد سلول های سفید کمک کند تا بدن را از ورود عفونت ها مقاوم سازد.

پیشگیری از سرطان

این دمنوش به علت حضور آنتی اکسیدان در گیاه موجب جلوگیری از نقص های کروموزمی می شود که به نوبه خود سبب کاهش احتمال تغییرات سرطانی و جهش سلولی خواهد شد. چای ریحان به عنوان یک عنصر از وجود و بازگشت سرطان جلوگیری می نماید.1

کاهش استرس

با توجه به مطالعات انجام شده، دمنوش ریحان به حفظ سطح هورمون های کورتیزول در بدن کمک می کند. این هورمون که به عنوان هورمون استرس شناخته می شود. با کاهش سطح کورتیزول، استرس از بین می رود و ریحان سبب احساس آرامش می شود. در واقع، دمنوش ریحان به کاهش علایم مختلفی از افسردگی که ممکن است شامل تنش و اضطراب باشد، کمک می کند.

مفید برای سلامت دهان و دندان

وجود خواص ضد میکروبی در دمنوش ریحان به مقابله در برابر باکتری ها و میکروب های مضر در دهان کمک می کند. به عنوان یک خوشبو کنده دهان عمل می کند.

کاهش درد آرتروز

یک جز به نام اوژنول (Eugenol) در ریحان وجود دارد که برای سیستم گوارش مفید است. همچنین، خواص ضد التهابی در آن یافت می شود که دردهای مفصلی آرتریتی مانند دردهای آرتروز را تسکین می دهد.

کمک به دفع سنگ کلیه

دمنوش ریحان برای تسکین مشکلات کلیوی و نیز کمک کردن به دفع سنگ ها عالی است. ریحان سبب پاک شدن سموم از کلیه می شود. اگر از مشکل سنگ کلیه رنج می برید، استفاده روزانه از دمنوش ریحان، به مدت 2 تا 3 ماه، به دفع سنگ کلیه کمک خواهد کرد.2

خواص چای ریحان

کاهش التهاب

چای ریحان آنزیم هایی را که مانع از التهاب بدن می شود را زیاد میکند.اگر چه التهاب پاسخ طبیعی بدن است، اما بیماری های التهابی باعث بروز بیماری های طولانی مدت در بدن مانند آرتریت روماتوئید، بیماری قلبی و دیابت می شود. مهم این است که نسبت پروتئین های ضد التهابی را حفظ کنید . خوشبختانه چای ریحان می تواند به شما کمک کند این کار را انجام دهید.

خواص ضد باکتریایی

یکی از خواص چای ریحان توانایی آن برای جلوگیری از رشد باکتری ها ست. مطالعات نشان داده اند که عصاره ریحان قادر به کنترل عفونت های باکتریایی مقاوم به آنتی بیوتیک می باشد

سلامت قلب و عروق

چای ریحان باعث جلوگیری از تجمع پلاکت و لخته خون در بدن میشود،و به کاهش خطر سکته مغزی و حملات قلبی کمک می کند. علاوه بر این، می تواند باعث کاهش کلسترول در دیواره رگ هاشود.

تنظیم متابولیسم در کبد

مطالعات انجام شده نشان داده است که کسانی که در طول پنج روز دمنوش ریحان می نوشند قادر به تنظیم مجدد سطح بالایی از آنزیم های کبدی هستند. علاوه بر این، مشخص شد که چای ریحان می تواند به درمان بیماری کبد چرب در افراد غیر الکلی کمک کند.

حفظ تعادل اسیدی و قلیایی بدن

چای ریحان اثر مثبتی بر هضم، ایمنی و تحرکات روده ای دارد. . باکتری ها در شرایط اسیدی علت اصلی بیماریها هستند. چای ریحان باعث حفظ تعادل محیط قلیایی و اسیدی است که بدن را در حالت تعادل نگه می دارد.

مفید برای دیابت و سندروم متابولیک

چای ریحان می تواند قند خون را کنترل کرده و به کاهش میزان گردش خون کلسترول کمک کند. این دمنوش در مدیریت علائم دیابت و کاهش احتمال ابتلا به سندرم متابولیک عالی است. مصرف چای ریحان یک درمان طبیعی موثر برای کمک به درمان علائم دیابت یا کلسترول بالا است.

ریحان بهتر است به صورت دمنوش مصرف شود .این دمنوش قرن ها برای کمک به درمان بیماری های مختلف استفاده شده است، که بسیاری از آنها اکنون توسط علم اثبات شده اند.

البته، اگر در حال حاضر فشار خون و کلسترول و دیابت دارید و دارو مصرف می کنید بهتر است قبل از مصرف دمنوش ریحان با پزشک خود مشورت کنید.3

پی نوشت:
1.www.arga-mag.com
2.www.attarak.com
3.www.delgarm.com

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها