خانه » همه » سلامت » دهان خود را بسته نگه دارید

دانلود کتاب های امتحان شده

دهان خود را بسته نگه دارید

چگونه جلوی خمیازه کشیدن خودتان را بگیرید

تاکنون به این اندیشیده اید که چه چیزی باعث خمیازه کشیدن ما می شود؟ در مقاله زیر تمام علل ممکن، همراه با برخی از نکات مفیدی که می تواند در ممانعت از خمیازه کشیدن به شما کمک کند، فهرست بندی شده اند.


چگونه جلوی خمیازه کشیدن خودتان را بگیرید
چگونه جلوی خمیازه کشیدن خودتان را بگیرید

مترجم: فریبا نوید
منبع:راسخون
 

 

………………..
تاکنون به این اندیشیده اید که چه چیزی باعث خمیازه کشیدن ما می شود؟ در مقاله زیر تمام علل ممکن، همراه با برخی از نکات مفیدی که می تواند در ممانعت از خمیازه کشیدن به شما کمک کند، فهرست بندی شده اند.
دلایل مفروض بسیاری پشت این مسئله که چرا یک فرد خمیازه می کشد، وجود دارد، ولی تا به امروز دلیل قطعی به وضوح مشخص نشده است. برخی تحقیقات علمی می‌گویند که خمیازه کشیدن در نتیجه کمبود اکسیژن در بدن اتفاق می افتد. در حالی که برخی از مطالعات نشان می دهد که خمیازه کشیدن عمل انعکاسی استفاده شده توسط بدن برای خنک کردن دمای مغز می باشد. سپس، مطالعاتی وجود دارد که اعلام می کند که چندین نورون آینه ای در مغز وجود دارد و به دلیل وجود آن ها، وقتی ما فردی را در حال خمیازه کشیدن مشاهده می کنیم، ما نیز خمیازه می-کشیم! و برخی می گویند که خمیازه کشیدن نوعی ارتباط غیر کلامی می باشد که مردم در زمان های قدیم از آن استفاده می کردند، تا فعالیت هایی را که در حال جریان بود و می خواستند تغییر دهند را منتقل کنند!
درست مثل بسیاری از علل، همچنین روش های بی شماری برای متوقف کردن خمیازه کشیدن وجود دارد. برخی از آن ها را در ذیل بخوانید، و دفعه بعدی که می خواهید جلوی خمیازه کشیدن خود را بگیرید آن ها را امتحان کنید.

دهان خود را بسته نگه دارید

به منظور ممانعت از خمیازه کشیدن، دهان خود را بسته نگه دارید. حتی اگر فشار در اطراف فک شما ایجاد می شود و ورود هوا را به داخل دهان تان احساس می کنید، سعی کنید آن را فرو ببرید! اگر دهان خود را باز نکنید، خمیازه کشیدن به طور خودکار متوقف می شود.

درست غذا بخورید

مخصوصاً برای ناهار در بعد از ظهر، غذاهای سنگین مصرف نکنید. هنگامی که بدن سعی می کند یک وعده غذایی سنگین را هضم کند، اغلب باعث می شود فرد احساس خستگی نماید، و در نتیجه بیش از حد خمیازه بکشد. همچنین، غذاهای سالم مانند میوه ها، سبزیجات و گوشت بدون چربی مصرف کنید و غذاهای آماده، با قند بالا و غذاهای چرب مصرف نکنید. با انجام این کار، قادر خواهید بود جلوی خمیازه کشیدن خود را بگیرید.

آب را جرعه جرعه بنوشید

به طور کلی دیده می شود که زمانی که فردی دچار کم آبی و خستگی می شود، تمایل بیشتری به خمیازه کشیدن پیدا می کند. بنابراین، اگر احساس می کنید بیش از حد خمیازه می کشید آب را جرعه جرعه بنوشید. هر زمانی که به خمیازه کشیدن احساس نیاز می کنید، یک جرعه آب بنوشید. این کار از خمیازه کشیدن ممانعت به عمل می آورد و در همان زمان بدنتان تشکیل هیدرات می دهد و هر نوع خستگی ناشی از کمبود آب را کاهش می دهد.

خوب بخوابید

به یاد داشته باشید هفت تا هشت ساعت خواب در شب ضروری است. اگر هنگام شب خواب درستی نداشته باشید، این امر موجب خستگی صبح روز بعد خواهد شد و نتیجه آن بیش از حد خمیازه کشیدن در طول روز می باشد! بنابراین، اطمینان حاصل کنید که استراحت و خواب کافی داشته باشید.

نفس عمیق بکشید

یکی دیگر از دلایلی که موجب خمیازه کشیدن بیش از حد می شود وجود دی اکسید کربن در ریه ها می باشد. خمیازه کشیدن واکنشی است که توسط بدن صورت می گیرد تا دی اکسید کربن بسیار زیاد را خارج کند. بنابراین، هر زمانی که احساس می کنید بیش از حد در حال خمیازه کشیدن هستید، چند نفس عمیق بکشید.

هوای تازه استنشاق کنید

برخی تحقیقات نشان می دهد که فرد زمانی تمایل به خمیازه کشیدن بیش از حد پیدا می کند که مغزش بیش از حد گرم شده باشد. خمیازه کشیدن مکانیسمی است که توسط بدن به کار گرفته می شود تا دمای مغز را خنک کند. بنابراین، اگر یا با پیاده روی در صبح زود و یا با تنفس عمیق از طریق بینی، کمی هوای تازه استنشاق کنید، دمای مغز خنک خواهد شد و به این ترتیب مقداری از خمیازه کشیدن شما فرو می نشیند.

ورزش کنید

هر روز خود را به ورزش کردن عادت دهید. ورزش کردن روزانه سطح انرژی بدن را افزایش می دهد، و در نتیجه خستگی و بی حالی را که در واقع موجب خمیازه کشیدن فرد می شود، کاهش می دهد.

حالت بدن و طرز ایستادن را درست کنید

براساس برخی مطالعات، وقتی فردی برای مدت طولانی بدنش در حالت خمیده باقی بماند، باعث می شود فشار بر ریه ها وارد گردد. بدن این فشار را با استفاده از خمیازه کشیدن آزاد می کند. بنابراین، با حفظ حالت بدن و طرز ایستادن درست، فرد می تواند مانع از بیش از حد خمیازه کشیدن گردد.
در اغلب موارد، خمیازه کشیدن بی ضرر می باشد. با این حال، گاهی اوقات، بیش از حد خمیازه کشیدن می تواند از وضعیت و بیماری هایی مانند تومور مغزی، صرع، بیماری قلبی، اسکلروز چند گانه یا ام.اس و آپنه خواب ناشی شود. بنابراین، اگر بیش از حد خمیازه کشیدن حتی بعد از انجام همه این اقدامات ادامه پیدا کرد، برای تشخیص مناسب با پزشک مشورت کنید.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها