خانه » همه » خبر » عزت‌الله سحابی : پیشنهاد نخست وزیری به من شده اما …

دانلود کتاب های امتحان شده

عزت‌الله سحابی : پیشنهاد نخست وزیری به من شده اما …

مهندس سحابی وزیر مشاور و سرپرست سازمان برنامه و بودجه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری پارس، پذیرش پست نخست‌وزیری را قویاً رد کرد و گفت: در این‌مورد به من پیشنهاد شده است ولی به‌علت عدم آمادگی قبول نکرده‌ام. ما فردی را که در این شرایط بتواند بر اوضاع مسلط شود نداریم. وی گفت: ممکن است بعضی، کاندیدای این مقام باشند ولی هر کسی از یک‌جهت نقطه ضعفی دارد.

سحابی در پاسخ سوال مربوط به تحریم اقتصادی و پیش‌بینی‌های دولت در مورد تأمین مواد غذایی دارویی و لوازم‌یدکی و مواد اولیه کارخانه‌ها گفت: ما از محاصره اقتصادی باید استقبال کنیم زیرا وقتی این محاصره انجام شد خود ما و دنیا متوجه می‌شوند که ما مردم فقیری هستیم که باید با داشتن این فقر، صادقانه تلاش کنیم و روی پای خودمان بایستیم و خودکفا شویم. اما در مورد مواد غذایی باید بگویم تدابیری اندیشیده شده است. چندین کمیته با اختیارات کامل بر روی مسئله تأمین مواد و لوازم کار می‌کنند. در حال حاضر از لحاظ مواد غذایی و مواد خوراکی دام‌ها اقداماتی شده و فروشنده‌های آن‌ها مشخص‌شده و موادی نیز قبلاً خریداری و تامین شده است.

تا پایان امسال، مواد غذایی داریم

سحابی ادامه داد: باید اشاره کنم از لحاظ مواد غذایی تا آخر امسال ناراحتی نداریم. در مورد تامین مواد اولیه خود کارخانه‌ها درحال تماس با فروشندگان در کشورهای مختلف هستند. در مورد لوازم‌یدکی، یک بخش از لوازم‌یدکی که مربوط به ماشین‌آلات کشاورزی است سازمان داده‌شده و هفتاد درصد این لوازم در داخل تهیه می‌شود و ترتیبی داده‌شده که برای تامین بقیه، هیئتی با داشتن اعتبار و اختیار به خارج رفته و لوازم مورد نیاز را خریداری کنند.

عزت‌الله سحابی : پیشناد نخسوت وزیری به من شده اما ...

بیشتر بخوانید:

تحریم اقتصادی نعمت است
او در مورد احتمال محاصره دریایی از سوی آمریکا گفت: در آن موقع ما دارای یک اقتصاد کاملاً جنگی می‌شویم. ما الآن طرح‌هایی داریم که در صورت مواجه شدن با این عمل به مرحله اجرا خواهیم گذاشت. طبیعی است که چون منبع درآمد اصلی‌مان نفت است و کلیه هزینه‌های دولتی به نفت وابستگی دارد طبعا در هزینه‌های دولتی تاثیر قابل‌ملاحظه‌ای خواهد گذاشت. ما ناچاریم دست‌به‌دست هم داده و شرایط را تحمل کنیم. حالا یا نیروهای خود را به کار اندازیم و در داخل، خود وسایلمان را تهیه کنیم یا اگر هم نتوانستیم فعلا با گرسنگی و تنگی و ریاضت بسازیم تا گشایشی حاصل بشود. ما البته این محاصره اقتصادی را نعمتی می‌دانیم البته به شرطی که همه ملت با هم همراه باشند و این درست آن آرمانی است که ما در جریان انقلاب داشتیم که از استعمار و از آن زندگی غربی و مصرفی رها شویم.

بزرگترین بی عدالتی در یکسان نبودن حقوق کارکنان دولت است
سحابی در مورد مزایای کارمندان دولت گفت: سازمان امور استخدامی کشور مامور شده است که حقوق و مزایای کارکنان دولت را یکنواخت پرداخت کند. درحال‌حاضر بزرگترین بی‌عدالتی در جامعه ما در خود دولت است به‌نحوی‌ که یک اداره دولتی حقوق و مزایای آن دو تا سه برابر سایر سازمان‌هاست. قرار است سازمان امور اداری و استخدامی ضوابط حقوق و مزایای کارمندان دولت را یکنواخت کند. تصور می‌کنم آیین‌نامه آن تا یک ماه و نیم دیگر تدوین‌شده و برای تصویب به شورای انقلاب یا مجلس داده شود. ما ناچاریم اگر آن محاصره کامل صورت گیرد حقوق و دستمزد را کاهش دهیم‌ البته به موازات آن چون کارمندان دولت، حقوق بگیر هستند، هزینه‌ها را کاهش داده و سیستم توزیع کالا را تغییر و حجم پول در گردش را تقلیل دهیم.

منبع: روزنامه اطلاعات

21212

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها